söndag 21 december 2008

Sitter här vid datorn och ska göra mitt första inlägg på min allra första blogg... Visst ja! Snart är det jul och jag har precis blivit entledigad från det där avskyvärda jobbet på [censored!]. Samtidigt som det känns skönt blir det ju svårare att finansiera den där nya, större lägenheten vi ska flytta in i lagom till nyåret. Det blir mer plats för oss och barnen, men mycket mindre i plånboken. Fast det löser sig nog. Det blir bökigt att tömma den gamla lyan och få med sig det allt innan slutbesiktning och annat kräfs.



Har precis läst färdigt min 55:e skönlitterära bok för året (rekordet är 60): Brian Keenes The Rising - en zombieroman för att omvända en person som inte trodde att det gick att skriva något bra om dessa levande döda som så framgångsrikt härjat den vita duken. Slutet på berättelsen kräver dock att man genast skaffar sig uppflöjaren City of the Dead (observera: inte Fulcis COTLD ;-) för att inte sitta där med skägget i brevlådan. Följaktligen väntar jag på den och två andra böcker att levereras från Adlibris innan Dopparedagen; de andra är Douglas Cleggs The Infinite och samme Keenes Ghoul (inte zombies, utan ghuler). Måtte de hinna komma fram i tid!



Funderar lite på vad jag ska göra under de par, tre timmar man fortfarande kommer vara uppe. Har inte riktigt kläm på vilken film jag ska ta och se, men det blir väl något till slut att avnjuta med lite tilltugg och någon slurk whisky eller rom, om man är pigg på det. Det blir till att rota i flyttkartongerna efter lämplig rulle...

4 kommentarer:

  1. Hej och välkommen till det nya folkhemmet :D

    SvaraRadera
  2. Tackar, broder! Få se om man kan skriva något vettigt och intressant framöver. Hoppas iallafall på att det blir givande för alla.

    SvaraRadera
  3. Välkommen till blogg-helvetet. Det är svårt att bli fast, men när man väl blir fast så är det för evigt :)

    SvaraRadera
  4. Tack, Fred... Hoppas man kan skriva av sig lite och att det inte är helt värdelöst ;-)

    SvaraRadera